Retourneren

 

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een afkoelingsperiode van 30 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product te retourneren. 

Indien u ervoor kiest het pakket naar ons te verzenden adviseren wij het product aangetekend te verzenden. Hiervoor gelden de tarieven van PostNL, een overzicht daarvan vindt u hier. 

Omdat verzending op risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. Graag de goederen compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking en onbeschadigd terugsturen. Wij storten het door u volledig betaalde aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug op uw rekening. 

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor de heenlevering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

producten die te groot zijn om met PostNL te verzenden, zoals witgoed, kunnen desgewenst door een specialistische transporteur worden opgehaald. De kosten hiervan worden bij de consument in rekening gebracht en bedragen € 35,-. Neem hiervoor eerst contact op met onze klantenservice.

 

Gevolgen van het toepassen van het retourrecht

Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.

 

Uitzonderingen: 

Voor sommige producten geldt er geen herroepingsrecht voor u als consument en vallen onder de volgende uitzonderingen: 

  • Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur (softwarepakketten), waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Ingewisselde/verzilverde en gebruikte vouchers en tegoedbonnen.
  • Maatwerk waterkoelingssystemen.

 

 

Retour instructies

 

Voor een vlotte afwikkeling is het raadzaam onderstaande stappen te volgen.
Mocht de retour zending niet aan de retour voorwaarden voldoen mogen wij deze eventueel weigeren.

 

Stap 1

  • Heeft u een Product dat u retour wilt sturen omdat het defect is adviseren wij eerst contact op te nemen met onze klantenservice.
    Wij leveren al verschillende jaren hoge kwaliteit producten, waar zelden defecten in voorkomen. 

    Contact opmenen kan via:
    CHAT:  https://123waldo.nl/ Ma t/m Za 9:00 - 21:00 
    MAIL:  [email protected]


Stap 2

  • Het product retour sturen kan doormiddel van het het onderstaande retour formulier in te vullen. 
    LET OP!! Wij adviseren u de Retour voorwaarden in het retour formulier goed door te lezen voordat u verder gaat met het afwikkelen van de retour zending.

    Klik op de knop en vul het retour formulier Compleet mogelijk in:

NL Retour formulier  EN Return form


Stap 3

  • Verpak de goederen met retourformulier & pakbon of factuur. inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking. 
    Houdt u er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.


Stap 4

  • U kunt het pakket bij een PostNL afgiftepunt afgeven. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging. 
    Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.

 

Voor meer informatie zie ook onze algemene voorwaarden